Kırklareli Üniversitesi
Kurumsal Paydaş Geri Bildirim Çalışmaları Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Kalite Belgeleri ve Politikaları bağlamında Üniversitemiz Kurum Kalite Güvence Sistemi, Kalite Politikası, Stratejik Planları kapsamında kurumsal uygulamaları geliştirmeye yönelik yürütülen izleme-değerlendirme çalışmaları aşağıda sunulmuştur.
Akademik Personel Geri Bildirimleri Akademik personele yönelik geri bildirimler, her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen “Akademik Personel Memnuniyet Araştırması” aracılığıyla elde edilmektedir. Bu çalışma, üniversitemiz akademik personelinin; kurum kültürü ve yönetime katılımı, araştırma ve yayın faaliyetlerine ilişkin deneyimleri, idari hizmetlerin etkinliği, kurum içi iletişim ve iş birliği süreçleri, kalite güvence sistemine katılım düzeyleri ile kurumsal altyapı ve destek hizmetlerine yönelik görüş ve değerlendirmelerini kapsamaktadır.
İdari Personel Geri Bildirimleri İdari personele yönelik geri bildirimler, her yıl düzenli olarak uygulanan “İdari Personel Memnuniyet Araştırması” aracılığıyla toplanmaktadır. Bu araştırma, üniversitemiz idari personelinin; kurum kültürüne ilişkin görüşleri, yönetime katılım düzeyleri, kurum içi iletişim ve iş birliği süreçleri, kalite güvence sistemi faaliyetlerine sağladıkları katkılar ile kurumsal altyapı ve destek hizmetlerine yönelik değerlendirmelerini kapsamaktadır.
Öğrencilere yönelik geri bildirimler, her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen “Kurumsal Öğrenci Memnuniyeti Araştırması” ile elde edilmektedir. Bu çalışma kapsamında öğrencilerin; üniversitemizde sunulan eğitim-öğretim ve akademik danışmanlık hizmetleri, yönetimsel süreçler ve iletişim hizmetleri, yemekhane ve kantin olanakları, kütüphane hizmetleri, fiziksel mekânlar (bina, derslik) ile çevre düzenlemeleri ve ayrıca kültürel, sanatsal, sportif ve bilimsel etkinliklere ilişkin memnuniyet düzeyleri değerlendirilmektedir.
Mezun Öğrenci Geri Bildirimleri Mezun öğrencilere yönelik geri bildirimler, “Mezun Öğrenci Memnuniyeti Araştırması” aracılığıyla toplanmaktadır. Söz konusu araştırma, mezunların; mezuniyet sürecine ilişkin deneyimleri, bölümün eğitim altyapısına dair yeterlilik düzeyi, kazandırılan bilgi, beceri ve değerler, karar alma süreçlerine katılım imkânı ile öğretim elemanlarıyla olan iletişimlerine yönelik görüşlerinin yanı sıra; mezuniyet sonrası çalışma alanları, iş bulma süreçleri, üniversite ile mezuniyet sonrası sürdürülen iletişim düzeyi ve kariyer destek hizmetlerinden yararlanma durumlarına ilişkin değerlendirmelerini kapsamaktadır.
Yeni Gelen Öğrenci Geri Bildirimleri Yeni gelen öğrencilere yönelik geri bildirimler, “Yeni Gelen Öğrenci Memnuniyet Araştırması” aracılığıyla elde edilmektedir. Bu araştırma; öğrencilerin kayıtlı oldukları akademik birimler, akademik birimlere, cinsiyete, mezun oldukları lise türüne ve geldikleri bölgelere göre dağılımları, üniversite tercih nedenleri ve sıraları, bölüm seçme gerekçeleri, yararlandıkları bilgi kaynakları, öğrenci profilleri, üniversiteye ilişkin algıları ile kayıt sürecine dair tercih ve değerlendirmelerini kapsamaktadır. Araştırma, üniversitemize yeni kaydolan uluslararası öğrencilere ise “Yeni Gelen Uluslararası Öğrenci Memnuniyet Araştırması” başlığıyla uygulanmakta olup; bu kapsamda öğrencilerin demografik özellikleri, dil yeterlilikleri, Türkiye’ye geliş sürecinde karşılaştıkları zorluklar, üniversitemiz hakkındaki ilk izlenimleri ve beklentilerine yönelik görüşleri değerlendirilmektedir.
Dış paydaşlara yönelik geri bildirimler, her yıl düzenli olarak hazırlanan “Dış Paydaş Memnuniyet Araştırması Raporu” aracılığıyla toplanmaktadır. Söz konusu araştırma; dış paydaşların üniversiteye ilişkin bilgileri hangi kaynaklardan edindiği, kaliteyi artırmaya yönelik katılım sağlamak istedikleri faaliyetler, üniversite ile ortak yürütmeyi tercih ettikleri çalışma alanları, üniversitenin gelecekte öncelik vermesi gerektiğini düşündükleri konular, akademik birimlerin tanınırlığı, üniversitenin web sitesi ve sosyal medya kanallarının yeterliliği, mezunların akademik ve mesleki donanımı, üniversitenin paydaş beklentilerine verdiği önem, eğitim-öğretim süreçlerinde fiziksel altyapının yeterliliği ile paydaş kurumlarla yapılabilecek iş birliği önerilerine yönelik değerlendirmeleri kapsamaktadır.
|